brittani-burns-vsTbaaaujRY-unsplash

Retur och ångerrätt

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar.
Retur kan ej godkännas om hela eller delar av produkten har hämtats ut.
Produkten består av tandläkarundersökning, munvårdsprodukter och tandblekningstrips.
Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta oss på info@brilliantsmile.se


Värdebevis giltighetstid

Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras till oss på Brilliant Smile. Kontakta vår kundtjänst på info@brilliantsmile.se och beskriv problemet så detaljerat du kan. Ni får då ett ärendenummer vid godkännande av returen, som ni sedan skriver på paketet när ni skickar det tillbaka till oss. Vi undersöker skadan och skickar tillbaka en ny vara omedelbart om den finns i lager. Om varan inte finns i lager eller har utgått så kontaktar vi er innan vidare hantering.

Skicka inte något i retur innan ni kontaktat vår kundtjänst. Vänligen skicka med originalkvitto eller kvittokopia för frakten. Vid reklamation av felaktig/defekt vara kommer ni som kund ersättas för samtliga kostnader förknippade med returen.

Reklamation ska göras inom skälig tid från det att ni mottagit ordern, dock senast inom 3 dagar från att ni hämtat ut produkten. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten.

Fel som är orsakade av normalt slitage eller felaktig förvaring av kylvara är ej godkända skäl till reklamation.

Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Notera att returer inte skall skickas som företagspaket. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken ”kontakta oss”.

Returadress är:
Brilliant Smile Sweden AB
Theres Svenssons gata 13
417 55 Göteborg


Återbetalning

I de fall återbetalningar är aktuella görs detta i första hand genom återinsättning på kontokort/ bankkonto eller till ett av dig angivet bankkonto.

Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakat återbetalningen är avslutat.


En vara saknas i min leverans

Vänligen kontakta den tandläkarmottagning där varan hämtades ut.


Tvist

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.


Behöver du hjälp?

Något annat du funderar över? Kontakta oss på info@brilliantsmile.se för övriga frågor kring retur och ångerrätt.


Cookies